Thursday, November 22, 2012

De første skoledage

Skrevet den 28-08-2012
Første skoledag
Det er så perfekt. Det hele virker virkelig perfekt og rigtigt. I dag mødte vi kl 10 til brunch. Lækkert brød fra Lagkagehuset.. :) Bagefter blev vi pakket i skolens minibus (det skal lige siges at det altså er en super tjekket bil med skolens eget logo på! En stjerne med et filmkamera i ;) ), og så kørte vi af sted til en hemmelig destination i et fint naturområde, hvor nye elever altid bliver 'indviet' (det er en tradition). Det tog kun en fem minutters tid, Kenneth (grundlæggeren af skolen) talte kort, mens vi stod i en rundkreds og fik kigget på hinanden, altså virkelig taget hinanden ind. Det var en smadder smuk og fin måde at starte året på, og vejret, som var lidt vådt og blæsende, gjorde det egentlig bare endnu finere.

Bagefter tog vi tilbage til skolen og lavede lidt øvelser på gulvet, til vi fik fri omkring 15.30. Vi har alle fået vores egen skuffe på skolen til at holde styr på manuskripter and what not. Oh, og så fik vi også lige lavet en dukseordning, hvor vi skiftes til, to og to, at sørge for at holde orden efter frokost og sådan. Jeg fik uge 39 B-)

Så blev i indviet kort i the glamorous life of a filmskuespiller elev...

Jeg kan mærke at det bliver et helt igennem unikt og uovertruffent år!


Skrevet den 29-08-2012
Anden skoledag
Så kom dagen. Dagen hvor Michael Jackson blev født, engang for hvem ved hvor mange år siden. Nu er det ikke fordi det har nogen særlig betydning for mig, men i anledning af hans fødselsdag, havde MetroXpress trykt et lille Michael Jackson tillæg, som blev delt ud ved Vesterport, mens 4 dansere gav den gas til nogle af hans hits kl 8 om morgenen. Jeg møder først 8:30, så jeg havde god tid til lige at stoppe op og observere. Og det var mega fedt! Det var en vildt god start på dagen, og jeg gik derfra med et smil på læben og en avis under armen.

MJ streetdansere


22-11-2012
Det er sjovt at kigge tilbage på hvad jeg skrev for 3 måneder siden. Men jeg kan jo kun give mig selv ret: Det er virkelig et unikt og uovertruffent år! Jeg er simpelthen så taknemmelig for at jeg har mulighed for at blive uddannet et sted som Det Danske Filmskuespillerakademi. Det er en fantastisk rejse og en enorm udvikling, ikke bare som skuespiller, men også som menneske!


Kram ☮

P.s. (det lyder ret dagbogs agtigt at skrive 'p.s.'?!) vi har fået nye billeder på hjemmesiden.
 
Pp.s. skuespiller spotter: Jeg så Robert Hansen på Vesterbrogade i dag ;-P

No comments:

Post a Comment